17 travnja, 2011

Cvjetna nedjelja



Na današnji dan Cvjetnice uz običaje koje je prigrlila Crkva, ima i drugih drevnih običaja kojima ćete obilježiti početak proljeća. Takvo je obredno umivanje u cvjetnoj vodi za ljepotu, zdravlje i blagostanje. Od malena mi je drag taj običaj, ponajprije jer sam se kao djevojčica uvjerila da ću ako se umivam cvijećem biti lijepa. I danas, iako više nisam tako naivna i mlada, ipak sa radošću išćekujem jutro na Cvjetni dan da se umijem i pokušam unijeti malo ljepote u narednu godinu. Dovoljan vam je i jedan jedini cvijet ako živite u gradu i ne možete ubrati drugog cvijeća. Uz to još obavezno idu vaše najljepše želje i dobre namjere da sljedeća godina bude lijepa, zdrava i uspješna, kako vama tako i vašim bližnjima. Imate li na raspolaganju vrt, park ili livadu, uberite različitog sitnog cvijeća: nekoliko tratinčica, jaglaca, srijemuša, cvat divljeg luka, cvijet forzicije ili drugog žbunja, cvjetove šljive, breskve…na što god naiđete. Pritom, naravno, pazite da biljku ne operušate do kraja. Treba vam doista svega nekoliko cvjetića. U vodu potopite ubrano cvijeće i ostavite noćas na balkonu ili negdje drugdje na otvorenom.




Drevni obredi koji sežu u nepisanu povijest ovih krajeva, u doba kada su čovjek i priroda još bili jedno daju nam dodatnu snagu za daljnju godinu i nadu u ljepotu sutrašnjice.

Broj komentara: 8:

  1. Divan stari običaj,koji jako volim na cvjetnu nedjelju...veliki ti pozz i pusa.. na mom blogu te čeka nagradica!

    OdgovoriIzbriši
  2. ah super obicaj !
    ja sam se uvijek ekstra dugo umivala, nedaj Boze da ne budem lijepa :D

    OdgovoriIzbriši
  3. Prekrasna cvjetna livada....uživaj u cvijeću i životu! Puse

    OdgovoriIzbriši
  4. I ja se obavezno umivam u cvijeću! Baš volim te neke običaje koji se vezuju uz velike blagdane! Pa neka onda budemo lijepe i dogodine! :)) Pusaaaaa

    OdgovoriIzbriši
  5. joj zaboravila sam tako provesti dan. umjsto branja sam trazila lijepe scene za slikanje

    OdgovoriIzbriši
  6. Nisam znala za ovaj obicaj... Prekrasna zamisao, umivati se u cvijecu...Hvala na prelijepim slikama!!!

    OdgovoriIzbriši
  7. Sviđa mi se ovaj običaj Lady! Nisam ni ja znala za njega do sada, prava šteta. Možda se vrijedi i par dana poslije Cvjetnice :)

    OdgovoriIzbriši

Related Posts with Thumbnails